Wijn bezorgen en retourneren
Doorgaans wordt jouw bestelling binnen één werkdag, maar sowieso binnen drie werkdagen bij je afgeleverd, nadat we de betaling van jouw bestelling binnen hebben. Mocht de levertijd onverhoopt langer zijn, zullen wij je hier zo spoedig mogelijk over informeren. Als bijdrage aan de verzendkosten, hanteren wij de volgende tarieven:
- Nederland: €8,95
- Belgie: €9,95
- Verzending in Nederland en België is GRATIS bij een bestelling van €75,- of meer!
De verzendkosten lijken wellicht hoog, maar het is slechts een bijdrage aan de verzendkosten die Abels Wijnen moet betalen. De verzendkosten van wijnen zijn namelijk hoger dan de verzendkosten voor de meeste producten. De redenen hiervoor zijn:
- Om breukschade te voorkomen, moeten wij de wijnen in speciaal voor wijn ontworpen verzenddozen inpakken. Deze dozen zijn prijziger dan standaard verzenddozen. Het gebruik van deze speciale verzenddozen is echter cruciaal, aangezien deze de veiligheid van de flessen wijn garanderen. Minimaal breukrisico dus. Mocht er onverhoopt iets verkeerd gaan, ook dan hoef je je geen zorgen te maken. Al jouw zendingen worden verzekerd verzonden. Tot aan de deur bieden wij garantie op eventuele breukschade, veroorzaakt tijdens het vervoer. Je hoeft uiteraard nooit voor de kosten op te draaien als er sprake is van breukschade.
- Vanwege de alcoholwet zijn wij verplicht om door de pakketdienst bij elk afleveradres een leeftijdscheck 18+ te laten uitvoeren. Hiervoor betaalt Abels Wijnen een forse extra toeslag aan PostNL.
Voor al onze zendingen maken wij gebruik van PostNL. PostNL zorgt ervoor dat jouw wijnpakketten op een veilige, gemakkelijke, snelle en voordelige wijze bij het door jou opgegeven afleveradres worden bezorgd. Zodra je een mail van ons hebt ontvangen dat het pakket is verzonden, kun je er van op aan dat het pakket binnen één tot twee werkdagen op het afleveradres bezorgd wordt. In deze mail staat ook hoe je jouw pakket via track and trace kan volgen, zodat je goed kunt anticiperen op de bezorging.
PostNL doet één afleverpoging. Mocht het pakket na één afleverpoging niet geleverd kunnen worden, gaat het pakket naar een PostNL-punt in de buurt. Burenlevering is helaas niet mogelijk vanwege de Alcoholwet. In deze wet staat namelijk dat bij de aflevering van een pakket verplicht om een legitimatiebewijs moet worden gevraagd waarmee aangetoond kan worden dat de ontvanger 18+ is. Als het pakket bij een afleverpunt bezorgd is dan krijg je hier een mail over van PostNL en/of een briefje in de brievenbus. Je kan het daar, op vertoon van je legitimatiebewijs, binnen 1 week ophalen. Heb je het binnen die tijd niet opgehaald, gaat je pakket retour afzender.
Wijn retourneren
Wanneer je, om welke reden dan ook, niet tevreden bent over je bestelling, kan je deze binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. Indien je (een deel van) je bestelling wilt retourneren, verzoeken wij je om ALTIJD eerst contact met ons op te nemen. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken, waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer.
Voorwaarden voor het retourneren:
1) Indien je een bestelling wilt retourneren dien je vooraf ALTIJD eerst contact met ons op te nemen. Wij kunnen alleen geretourneerde bestellingen verwerken waarover van te voren contact met ons is opgenomen. Vermeld daarbij de naam waarop de bestelling is geplaatst en het bestelnummer. Wij sturen je dan vervolgens een retouretiket toe.
2) Retourneren is uitsluitend mogelijk met het door ons toegestuurde retouretiket. Retouren waarbij gebruik gemaakt is van een ander retouretiket kunnen wij, vanwege administratieve redenen, niet verwerken.
3) Wij verzoeken je om de wijnen in de originele verzenddoos te retourneren. Dit omdat onze wijnen verzonden worden in speciaal voor wijn ontworpen verzenddozen zodat het risico op breuk minimaal is.
4) Wij vergoeden alleen de ongeopende flessen wijn.
5) Zodra wij je retourzending in goede orde hebben ontvangen in ons magazijn laten wij dit per e-mail aan je weten. Wij vergoeden alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld maar binnen 14 dagen volgend op de dag waarop je de retouraanvraag hebt ingediend. Wij vergoeden alleen de kosten voor de retourzending, indien gebruik gemaakt is van een door ons toegestuurd retouretiket. Wij behouden ons het recht voor te wachten met terugbetalen, totdat de geretourneerde artikelen ontvangen zijn in ons magazijn. Wij gebruiken voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruikt, tenzij je instemt met een andere betaalmethode.